Ulf-Daniel Ehlers (2020):
Future Skills. Lernen der Zukunft – Hochschule der Zukunft
In diesem Open Access-Buch analysiert Ulf-Daniel Ehlers veränderte Grundkoordinaten der Hochschulbildung weltweit und stellt die Frage, wie Hochschulbildung sich entwickeln muss, um in einer Welt globaler Herausforderungen, sich immer schneller wandelnden gesellschaftlichen Umbrüchen und innovationsgetriebenen, agilen Arbeitsfeldern bestehen können. Mit der NextSkills-Studie wird über ein qualitativ-quantitatives Multimethodendesign erstmals ein ganzheitliches bildungswissenschaftlich fundiertes Future Skills Konzept konstruiert und validiert. Future Skills und das ihnen zugrunde liegende Triple Helix Model zukünftiger Handlungsfähigkeit werden im Detail beschrieben. Das Buch führt die Diskussionsstränge um die Zukunft der Hochschule zusammen. Es beschreibt die 10 Sekunden zukünftiger Hochschulentwicklung und entwickelt vier Szenarien für die Hochschule der Zukunft.
Ulf-Daniel Ehlers (2020):
Future Skills. The Future of Learning and Higher Education
The starting point for the enormous career of the Future Skills concept is the insight that current concepts of higher education do not meet the urgent needs of our societies with convincing future concepts. Neither are they fit to help sustain our environment nor associated social or economic challenges. While social challenges are exacerbated by an accelerating process of globalisation and digital advancement, at the same time these are the very forces that enable a multitude of new options for human development. In this situation of digital acceleration, the characteristic feature is that of uncertainty and the inevitable necessity is that of creative responsibility.
The NextSkills Studies are about models for future relevant skills, so-called Future Skills. They are developed through a multitude of research activities over the last decade, involving a diverse range of international experts. Future Skills are the skills that enable future graduates to master the challenges of the future in the best possible way. The results show that in order to deal with future challenges, students must develop curiosity, imagination, vision, resilience and self-confidence, as well as the ability to act in a self-organised way. They must be able to understand and respect the ideas, perspectives and values of others, and they must be able to deal with mistakes and regressions, while at the same time progressing with care, even against difficulties.
Der Inhalt:
- Die 17 Future Skills
- Triple Helix-Modell der Future Skills
- 10 Treiber der Hochschulentwicklung
- Bedeutung von Lernkompetenz, Selbstwirksamkeit, Selbstbestimmtheit, Selbstkompetenz
- Reifegrad von Hochschulen für Future Skills
Die Zielgruppe
Hochschullehrende und Studierende der Organisationsforschung und -soziologie, Bildungsforschung, -theorie sowie -management
Hochschul- und Bildungsmanagement, Personalentwickler, Bildungspolitiker
Du muss angemeldet sein, um einen Kommentar zu veröffentlichen.